11 Eylül 2014 Perşembe

Gönen Kültür Platformu’na Merhaba (Mustafa Özcan, 11 Eylül 2014)


Gönen Kültür Platformu’na Merhaba


Değerli Dostlar,

Batı Anadolu coğrafyasının bir parçası olarak Güney Marmara bölgesinin tam da ortasından yer alıp verimliliği ile nam salmış olduğundan adında  Yeşil  nitelemesi eksik olmayan yeşim taşı Gönen’i ele alan bu kültür platformunun açılışına merhaba demek istiyorum.

Gönen için özel bir “kültür platformu ve internet bloğu” oluşturma nedenim, doğup büyüdüğüm ve yıllar sonra yeniden uzun bir zaman geçirdiğim 2014 Yazı’nda kentin urbanistik, demografik ve kültürel değişimini farklı ve evrensel bir gözle gördüm.

Yaşadıklarımdan bende yörenin insan, toplum, çevre, demografi, iklim, kentsellik ve entelektüel kültürüne yönelik değişik izlenimler oluştu.

Böylece, oluşan izlenimlere dayalı olarak ortaya çıkan görüşlerimi konuyla benzer tarzda ilgilenen diğer dostlarla paylaşıp Gönen ile ilgili çağdaş yazılı bir kültür derlemesi hazırlamak düşüncesi oluştu. Bunun üzerine konuları yerinde ve internette hep birlikte ele alıp irdeleyeceğimiz bir platforma gereksinim olduğu fikrini duyumsadım ve bunu bir konferansta (*) dile getirerek görüşlere sundum. Aldığım olumlu değerlendirmeler sonucunda da KDP Sekretaryası’nı yürütmekte olan arkadaşım Ümit Ersöz’ün katkısı ile internette Gönen Kültür Platformu, GKP’yi oluşturdum.

Tüm sanal ve gerçek dünyaya Gönen için merhaba diyorum.

Gönenli ve Gönensever Dostlar Adına

Mustafa Özcan


(*) “Osmanlı Medreseleri ve Gönen Medresesi” hakkında 6 Eylül 2014 tarihinde Gönen Kent Konseyi salonunda verilen konferans..



1 yorum:

  1. Büyük şehirlerde yaşamını sürdürenlerin hayata bakış açısı genelde 180 derece olabiliyorsa, daha küçük yerlerde yaşayanları bu açısı daha dar oluyor. Bu da çok doğal. Gönen Kültür Platformu bizim gündemimizde hiç olmadı. Ama dostum Mustafa Özcan şehirden gelerek bilgi birikimini bize aktardı ve hiç gündemimizde olmayan bu konuyu gündeme getirdi. Çok da güzel oldu. Bir eksiğimizi giderdik. Daha nice etkinliklere....

    YanıtlaSil